CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 13 March 2013

**JoDoH**

Assalamualaikum....
Hari ni....pagi2 lagi....Tetibe nak luahkan sesuatu...
Asenye2 nye tajuk entri aku pon dah terang lagi bersuluh kan...
Tapi...Bukan nak cakap aku nak kawen, merisik, or tunang or yang sewaktu dengannye la...
Just to give my oppinion and spoke sumthing out....
Hurmm...
Memang betol bahawa JODOH itu datang dari ALLAH...
And ade jugak yang aku dengar orang cakap dari kite janin lagi JODOH tu dah ditentukan ALLAH...
Tapi...
Dalam Islam sendiri ade mengajar cara tok kite pilih JODOH kite...
Melalui agamanya, hartanya, kesihatannya dan lain2 lagi (sebenarnye lupe)...
So pe yang aku nak sampaikan ari ni...
Jangan ever blame TAKDIR tok JODOH kite...
ALLAH takkan mungkin MENGANIAYAI hambaNYA...
Pagi tadi mase otw nak g keje...Cam bese dengar la radio lam keta....
1 caller ni kol...1 thing yang buat die marah/ tak puas ati adalah...Dah 2 tahun kawen but still xde ANAK....
Die cakap umo die around 26/27 and his wife around 40++..
So die pk yang lepas umo 40++ memang akan ade masalah tok even mengandung...ape lagi nak deliver...
Bile DJ tanye nape xpk dari B4 kawen...
And simply die jawab dah JODOH xkan die nak TOLAK...
Takkan TAKDIR JODOH disalahkan???
Tak tau la nape tapi bile dengar die cakap camtu... If as his wife...MEMANG SANGAT LAAA SEDIH...
Maybe setengah orang tak pk cam aku pk...Its depends...
Tapi ni la pe yang aku pk...
Memangla...aku sendiri rase dalam dunie ni..Sume orang nak BAHAGIA n ade FAMILY sendiri..
But tok dapat sume tu kite mesti doi it in a RIGHT way...
Maybe ade yang rase aku POYO or WHATEVER sebab keluarkan entri ni...
Tapi ni hanyelah ape yang aku rase or pk....
Waslam...

No comments:

Post a Comment